Friday, June 17, 2011

TV LG PEARL BLACK 29" PROTEK

Tv LG 29 inci flat screen kerosakkannya bila di on hanya hidup sekejap kemudian standby.Aku memang surrender sangat bab-bab protek ni tambahan kalau yang flat screen sebabnya  menggunakan ic spider.
Seperti biasa aku free kaki C transistor horizontal dan bila dihidupkan masih bermasalah,seterusnya ic
verikal,tapi masih sama juga.Tengok pada tv masih baru lagi takkan FBT yang rosak,langkah yang seterusnya aku free kaki +B yang supply ke FBT dan hasilnya memang lumayan tv dah tak protek lagi.Untuk pengetahuan korang semasa tv di hidupkan agak lama transistor horizontal agak panas,kebiasaan FBT yang bermasalah.
                           BSC26-N2138

Aku ganti FBT dengan yang baru dan tv hidup juga akhirnya tv tersebut.Ingatkan dah selesai masalah,satu masalah baru pula gambar kembang pada bahagian horizontal.Seharian aku mencari puncanya namun aku kecewa penyakitnya gagal untuk di ubati.Berpandukan blog rakan-rakan dari Indonesia aku teruskan mencari ubatnya.Mengikut kata kawan-kawan aku kat blog Indonesia puncanya adalah condenser mylar 154,630v yang lari nilainya,tapi masalah tiada dijual dengan nilai volt yang besar,yang aku belum cuba ialah buka kode service modenya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram