Monday, December 21, 2009

Upgrade dari Windows XP ke Windows 7




Untuk meng-upgrade PC anda dari Windows XP ke Windows 7, anda harus memilih pilihanCustom selama instalasi Windows 7. Instalasi tersuai anda tidak melindungi program, fail, atau tatacara. Kadang-kadang disebut sebagai "bersih" pemasangan kerana alasan itu.
Instalasi tersuai lebih kompleks, dan kadang-kadang boleh memuat beberapa jam untuk menyelesaikannya. Kami mencipta lima langkah ini tutorial untuk membantu memandu anda melalui proses keseluruhan setiap langkah...




Apa yang anda perlukan





  • Hard disk luaran. Anda akan perlu untuk memindahkan fail dari PC anda sebelum anda menginstal Windows 7. Untuk membuat ini lebih mudah, kami cadangkan download percuma bernama Windows Easy Transfer, yang akan memerlukan hard disk luaran. Mereka sedia di elektronik dan toko peralatan kantor, dan mereka menyediakan cara mudah untuk menambah ruangan simpanan tambahan kepada komputer anda.







  • Cakera pemasangan asli atau fail setup untuk program-program yang ingin anda gunakan dengan Windows 7. Anda harus menginstal ulang program-program anda dengan tangan setelah menginstal Windows 7. Ketika anda menjalankan Windows Easy Transfer anda akan mendapatkan laporan yang mengandungi senarai program-program yang sedang anda gunakan dengan Windows XP.



32-bit atau 64-bit: Manakah versi Windows 7 untuk memasang?

Baik 32-bit dan 64-bit disc pemasangan yang disertakan dalam Windows 7 pakej. 64-bit sistem operasi dapat menangani sejumlah besar memori-biasanya 4 gigabyte (GB) random access memory (RAM) atau lebih-lebih efisien daripada 32-bit sistem operasi. Namun, tidak semua komputer yang 64-bit mampu. Untuk maklumat lanjut, lihat 32-bit dan 64-bit Windows:soalan yang sering diajukan.
Anda mungkin akan memerlukan versi 32-bit, tetapi untuk memastikan klik kanan Komputer Saya, kemudian klik Properties.




  • Jika anda tidak melihat "x64 Edition" yang disenaraikan, maka anda menjalankan versi 32-bit Windows XP. Langkah 1 dari tutorial ini akan menunjukkan cara untuk menjalankanWindows 7 Upgrade Advisor, yang dapat memberitahu anda jika anda comptuer mampu menjalankan versi 64-bit Windows 7.







  • Jika "x64 Edition" berdaftar di bawah Sistem, anda menjalankan versi 64-bit Windows XPdan dapat menjalankan versi 64-bit Windows 7.



1 comment:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum.. caya la bro.. lu mmg best.. semoga usaha2 lu dgn segala tutor yang lu berikan akan diberkati Allah.. gua minat jugak nak blajo repair2 barang eletrik nih.. setakat repair PC boleh la gua.. lain2 semua hampeh sbb x der sifu.. skrg lu dah ada.. pepahal gua cari lu jer.. hehehehe.. ok x sifu? belajo free jer kan.. klau kena charge x jadi la nak belajo.. maklumlah bujang susah... hehehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram