Friday, February 20, 2015

ELBA VACUUM CLEANER EV-2901

Membaiki vakum ni bukan semudah yang di sangka kerana memerlukan kesabaran berbanding membaiki tv kerana nak buka covernya amatlah(malas) dalam bahasa mudah tapi nak tak nak kena buat juga sebab tak ada kerja yang senang,nak dapat duit orang bukan hal yang enteng.Sebuah vakum cleaner jenama elba rosaknya tak hidup(bukan tak bernyawa) maksudnya tak berfungsi la tu.


Proses membula mengambil masa beberapa minit,sabor la yer,,,
 

 

 
Dari pemerhatian awal tak ada masalah tapi kenapa motornya tak berputar mungkin karbon,tapi tak jugak....rupanya salah satu kabel yang berwarna biru telah tercabut.Setelah penyambungan di buat ianya berfungsi tapi ada masalah lain nak laras kelajuan tak boleh.
Butang tengah ialah on/off dan boleh di putar mengikut kelajuan yang di ingini.Bilah pelaras yang di masukkan ke lubang preset telah patah menyebabkan kelajuan tak boleh di laras.

4 comments:

Anonymous said...

Salam. Saye berminat dalam bab2 repair barang elektronik ni. basic sume mmg da ade tap mcm mane nk dapatkan wiring diagram utk setiap brg yg kite nk repair tu?

tuan blog said...

Alhamdulillah pada hari ini semua kerja menjadi senang dengan adanya internet,ketik saja pada google apa yang anda ingin cari..

hisyam247 said...

As salam, saya mau bertanya bkaitan vakum elextroluc mobi. Ada bunyi letupan sewaktu saya on dan ada bau terbakar. Agak2 ini disebabkan oleh fius atau maslah lain? Harap membantu.

Unknown said...

salam...
nk tnye skit...kalau motor vakuum ni berbau hangit dan ade spark api adakah disebabkan kerosakan pada carbon brush?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram