Saturday, December 26, 2009

DVD PLAYER ENZER CANNOT EJECT



Pagi ni aku baiki sebuah dvd player jenama enzer menurut tuan empunya barang lama tak pasang bila ambil nak pasang tekan butang eject tray tak keluar-keluar....biasa ler aku bukak tutup atas dia aku periksa belting kut-kut putus ke.. ternyata tiada cacat celanya. aku tukar motor loading bila eject tak keluar juga .last jumpa juga  gear dia pecah  puas aku cari tak ada yang sama..cari punya cari ada ler seakan-akan sama tapi tak serupa kena ubahsuai

sikit  aku pasang gear dan tekan butang eject..Allhamdulillah  berjaya juga.TIPS untuk menggelakkan  gear dari rosak  jangan tolak dengan tangan gunakan butan close kat dvd player kita....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram