Wednesday, May 4, 2011

TV PHILIPS GAMBAR TERSERET KEKANAN

Sebut pasal tv Philips ni aku memang mengaku habis,sebab aku aku tak faham cara perjalanannya,tambah-tambah kena pula yang pakai ic spider lagi la susah sebab tak ada circuit diagram.Petang kelmarin aku terima
sebuah tv jenama Philips flat screen 21".Kerosakkan tv ini bila di pasang sekejap mati.Aku pasang tv tersebut dan sama seperti yang kawan aku cakap.Untuk pengetahuan korang tv ini baru jer aku baiki,kalau dulunya tak hidup sebab salah satu coil di bahagian horizontal putus.Setelah diamati sebelum tv ni mati gambarnya terseret ke
kanan(horizontal) ooo...patut la dia mati rupanya protek bila horizontal terbeban.



Aku terasa serba salah,ini mesti ic spider buat hal,aku periksa dan lihat perjalanan circuit dan aku rasa aku dah jumpa iaitu sebuah kondeser yang bernilai 47uf 160v,aku ganti  yang baru bila di coba Alhamdulillah berjaya juga akhirnya.









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram