Sunday, January 16, 2011

TV PANASONIC SERING ROSAK TRANSISTOR REGULATOR

Kelmarin aku terima sebuah tv panasonic model lama yang mengunakkan ic choroma AN5192K rosaknya tak hidup aku periksa,fiusnya putus aku tanpa melengahkan masa aku ganti baru tapi bila di hidupkan tv fiusnya putus lagi transistor regulator juga turut shock, nombor transistor ialah C5253@C5241.Aku ganti fius dan trasistor bila dihidupkan tv shock lagi,itulah kesilapan aku,aku tak periksa bahagian regulator
sepenuhnya,aku tukar kapasitor 47uf/50v (2biji) dan periksa lagi rupa-rupanya berpunca dari transistor C3940AR yang ada kebocoran terus aku gantikan yang baru...Alhamdulillah tv telah hidup dengan normal...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram