Sunday, February 21, 2010

TV PHILIP 29 GAMBAR KOTOR

Satu masalah   rumit yang pernah aku jumpa mengenai tv philip 29'' nak kata susah pun tak la berapa susah tapi rumit,bila di on suis tv hidup gambar separuh(vertical) beserta dengan garis-garis halus berwarna hitam hampir memenuhi skrin setelah diketuk ok pulak..ini mesti dry join..aku pateri semua kat bahagian vertical
keadaan masih sama aku tukar ic vertical TDA8359J tapi masih sama bengang kepala otak.Aku tukar capasitor tapi tak jadi-jadi jugak...pening-pening aku ketuk dekat heatsink ok  gambar elok  lepas tu jadi balik....puas fikir dah masalah bertambah rumit ...rupa-rupanya tak nak pakai silicon compound(yang berwarna putih macam kapur)aku buang semua kat ic dan kat heatsink puncanya baru aku tahu bila di alas dengan silicon maka putuslah  ground ic vertikal....

1 comment:

Elcid said...

Blog ini kok tamba keren aja sih,...dapat ilmu dari mana ni bung...mantap banget...
Moga aja di lain waktu lebih oke lagi dari sekarang and moga moga bisa pake domain sendiri biar lebih profesional...heheheh cuman ngingatin aja ko..Asal bung nerima ucapan usil ini, saya senang...hehehhe..salam dari tvservicemenu admin di indonesia Bpk Ricky dan tvservicemenu admin di india Mr Navee Yadav.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WARNING

AWAS JANGAN MENCUBA KALAU ANDA
BUKAN SEORANG JURUSERVIS

Popular Posts

service manual dan diagram